Skip navigation

28 lutego 2020

Gwarancja i rękojmia. Odpowiedzialność sprzedawcy i proces reklamacji – film szkoleniowy

Udostępnij

W tym 14-odcinkowym szkoleniu przeprowadzimy Państwa przez temat gwarancji, rękojmi, odpowiedzialności sprzedawcy z produkt oraz procesu reklamacji. W potocznym języku po prostu reklamujemy produkt i sprawa wydaje się jasna. Natomiast jeśli zagłębimy się w szczegóły to wcale takie proste nie jest. Inne prawa i obowiązki będą dotyczyć zarówno konsumenta jak i sprzedawcę w zależności od podstawy reklamacji. Wcale nie takie oczywiste jest też kiedy produkt jest wadliwy a kiedy nie.

To szkolenie przeznaczone jest głównie dla przedsiębiorców, ale konsumenci, a przecież każdy przedsiębiorca również nim jest, również poznają bliżej swoje prawa i obowiązki. Dodatkowo zaznaczymy, że sytuacja różnie będzie wyglądała w przypadku relacji B2B (czyli umów pomiędzy firmami) i B2C (kiedy firma sprzedaje coś konsumentom). Zapraszamy do oglądania.

Tematy poszczególnych odcinków to:

  1. Obowiązujące przepisy regulujące gwarancję jakości i rękojmię za wady
  2. Rękojmia za wady. Co to jest?
  3. Kiedy produkt jest wadliwy?
  4. Moment powstania odpowiedzialności
  5. Zwolnienie sprzedawcy z odpowiedzialności
  6. Modyfikacja odpowiedzialności
  7. Wada nieistotna. Co to jest?
  8. Rękojmia. Jakie uprawnienia przysługują kupującym
  9. Rękojmia za wady. Terminy
  10. Gwarancja jakości. Co to jest?
  11. Gwarancja i obowiązki gwaranta
  12. Ustawa o prawach konsumenta w kontekście reklamacji
  13. Prawo do odstąpienia od umowy
  14. Ustawa o języku polskim w kontekście odpowiedzialności za produkt

 

Prowadzi: Monika Jurkiewicz, Radca Prawny, właściciel i prawnik zarządzający Kancelarii Jurkiewicz, specjalistka z zakresu prawa odpowiedzialności za produkt oraz branży e-commerce

Zobacz więcej podobnych artykułów