28 lutego 2020
Gwarancja i rękojmia. Odpowiedzialność sprzedawcy i proces reklamacji – film szkoleniowy
Udostępnij
W tym 14-odcinkowym szkoleniu przeprowadzimy Państwa przez temat gwarancji, rękojmi, odpowiedzialności sprzedawcy z produkt oraz procesu reklamacji. W potocznym języku po prostu reklamujemy produkt i sprawa wydaje się jasna. Natomiast jeśli zagłębimy się w szczegóły to wcale takie proste nie jest. Inne prawa i obowiązki będą dotyczyć zarówno konsumenta jak i sprzedawcę w zależności od podstawy reklamacji. Wcale nie takie oczywiste jest też kiedy produkt jest wadliwy a kiedy nie.
To szkolenie przeznaczone jest głównie dla przedsiębiorców, ale konsumenci, a przecież każdy przedsiębiorca również nim jest, również poznają bliżej swoje prawa i obowiązki. Dodatkowo zaznaczymy, że sytuacja różnie będzie wyglądała w przypadku relacji B2B (czyli umów pomiędzy firmami) i B2C (kiedy firma sprzedaje coś konsumentom). Zapraszamy do oglądania.
Tematy poszczególnych odcinków to:
- Obowiązujące przepisy regulujące gwarancję jakości i rękojmię za wady
- Rękojmia za wady. Co to jest?
- Kiedy produkt jest wadliwy?
- Moment powstania odpowiedzialności
- Zwolnienie sprzedawcy z odpowiedzialności
- Modyfikacja odpowiedzialności
- Wada nieistotna. Co to jest?
- Rękojmia. Jakie uprawnienia przysługują kupującym
- Rękojmia za wady. Terminy
- Gwarancja jakości. Co to jest?
- Gwarancja i obowiązki gwaranta
- Ustawa o prawach konsumenta w kontekście reklamacji
- Prawo do odstąpienia od umowy
- Ustawa o języku polskim w kontekście odpowiedzialności za produkt
Prowadzi: Monika Jurkiewicz, Radca Prawny, właściciel i prawnik zarządzający Kancelarii Jurkiewicz, specjalistka z zakresu prawa odpowiedzialności za produkt oraz branży e-commerce