Skip navigation
  • Online
  • Szkolenia i doradztwo
  • BKL
  • BKL 2022
16 listopada
zakończone

Webinarium

Zalew treści czy ich brak – Jak rozwijamy kompetencje? Gdzie poszukujemy wiedzy? Premiera wyników badań BKL

Opis

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Uniwersytet Jagielloński zapraszają na webinarium pt. Zalew treści czy ich brak. Jak rozwijamy kompetencje? Gdzie poszukujemy wiedzy?

Podczas spotkania zaprezentowane zostaną najnowsze wyniki badań Bilansu Kapitału Ludzkiego w obszarze uczenia się dorosłych i sektora szkoleniowo-rozwojowego, Zaproszeni eksperci rozmawiać będą o następujących kwestiach:

  • jak wygląda podejście dorosłych Polaków do rozwoju kompetencji? czy praca zawodowa jest motorem rozwoju kompetencji? czy faktycznie dorośli najczęściej rozwijają swoje kompetencje w sposób nieformalny?
  • jakie zmiany w obszarze uczenia się wywołała pandemia? czy są to trwałe zmiany? jak odpowiada na nie rynek usług rozwojowych?
  • jak wygląda aktywność edukacyjna i rozwój kompetencji osób starszych? jak działać w tym obszarze, aby podtrzymywać i rozwijać tę aktywność?
  • jakie są społeczno-ekonomiczne konsekwencje aktywności edukacyjnej lub jej braku?

Na spotkanie zapraszamy w szczególności przedsiębiorców, pracowników, organizacje przedsiębiorców, przedstawicieli instytucji edukacyjnych (szkół, uczelni, firm szkoleniowych), instytucji rynku pracy, administracji publicznej oraz ekspertów i analityków związanych z rynkiem pracy, a także wszystkich sympatyków BKLa.

Bilans Kapitału Ludzkiego realizowany jest przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości i Uniwersytet Jagielloński od 2009 r. Więcej informacji, publikacji i danych na stronie PARP.

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z Raportem Bilans Kapitału Ludzkiego 2022/2021. Rozwój kompetencji – uczenie się dorosłych i sektor szkoleniowo-rozwojowy.

Okno transmisji:

Prelegenci

Paulina Zadura
Paulina Zadura Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
Barbara Worek
Barbara Worek Centrum Ewaluacji i Analiz Polityk Publicznych, Uniwersytet Jagielloński
Monika Dawid-Sawicka
Monika Dawid-Sawicka Ekspertka rynku pracy
Jolanta Perek-Białas
Jolanta Perek-Białas Centrum Ewaluacji i Analiz Polityk Publicznych, Uniwersytet Jagielloński
Kamila Pępiak-Kowalska
Kamila Pępiak-Kowalska Ministry of Skills
Edyta Paul
Edyta Paul Rehau Polska
Wojciech Kubica
Wojciech Kubica Centrum Ewaluacji i Analiz Polityk Publicznych, Uniwersytet Jagielloński
Piotr Bucki
Piotr Bucki Edukator / Trener myślenia i działania w nurcie evidence-based growth

Program

16 listopada 2022

10:00 - 10:20

Otwarcie i wprowadzenie

Paulina Zadura, Dyrektor Departamentu Analiz i Strategii, PARP

10:20 - 10:40

Blok I: Uczenie się osób dorosłych w najnowszych wynikach Bilansu Kapitału Ludzkiego

Wojciech Kubica; Zakład Socjologii Gospodarki, Edukacji i Metod Badań Społecznych Uniwersytetu Jagiellońskiego

W wystąpieniu m.in.:

  • Jak wygląda podejście dorosłych Polaków do rozwoju swoich kompetencji?
  • W jakim stopniu czynniki takie jak sytuacja zawodowa,  stanowisko pracy, wiek i poziom wykształcenia wpływają na aktywność edukacyjną dorosłych?
  • Czy faktycznie dorośli najczęściej rozwijają swoje kompetencje w sposób nieformalny?

10:40 - 11:30

Blok II: Panel dyskusyjny: Uniwersytet Internet – co zmienia się w sposobach i formach uczenia się osób dorosłych?

Piotr Bucki; Edukator / Trener myślenia i działania w nurcie evidence-based growth
Edyta Paul; Change Pilot, Twórca Futurysci.pl, Rehau Polska
Kamila Pępiak – Kowalska; Edukatorka, Autorka, Executive Coach w Ministry of Skills

W panelu dyskusyjnym m.in.:

  • Jak wyglądają nasze ścieżki edukacji i czy Internet stał się faktycznie „Uniwersytetem” XXI wieku?
  • Po jakie nowe rozwiązania i technologie związane z rozwijaniem siebie sięgamy?
  • Jakie skuteczne rozwiązania stosują firmy w kontekście potrzeby szybkiego przyrostu wiedzy i co nam zostało z doświadczenia uczenia się w czasie pandemii?

11:30 - 12:00

Blok III: Rozmowa z ekspertkami: Czego nie wiemy o uczeniu się osób starszych?

dr hab. Barbara Worek prof. UJ, Centrum Ewaluacji i Analiz Polityk Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego
dr hab. Jolanta Perek-Białas prof. UJ, Instytut Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego

W rozmowie m.in.:

  • Jak wygląda aktywność edukacyjna i rozwój kompetencji osób starszych?
  • Jak działać w tym obszarze, aby podtrzymywać i rozwijać tę aktywność?
  • Jakie są społeczno-ekonomiczne konsekwencje aktywności edukacyjnej lub jej braku?

12:00 - 13:00

Pytania do ekspertów


Moderacja spotkania: Monika Dawid – Sawicka, Ekspertka rynku pracy; Konsultantka ds. HR, Coach ICF