Skip navigation

Marketing eksportowy – poradnik dla małych i średnich przedsiębiorców

Seria: Enterprise Europe Network

Rodzaj publikacji: Poradnik

Rok wydania: 2014

Język: PL

ISBN: 978-83-7633-281-9

więcej

Pobierz wybrany format publikacji:

Zobacz: Zasady korzystania z publikacji PARP

Międzynarodowa wymiana towarów i usług jest znana od czasów starożytnych Fenicjan, którzy prawdopodobnie pierwsi odkryli, że handel międzynarodowy może być korzystny dla każdej ze stron. Jednym z długofalowych zadań polityki gospodarczej polskiego państwa jest nowy sposób wspierania przedsiębiorstw i angażowania ich w globalną gospodarkę, aby były zdolne skutecznie konkurować na arenie międzynarodowej. Adresatami wsparcia są przede wszystkim mali i średni oraz mikroprzedsiębiorcy. Obecnie działania promocyjno-informacyjne prowadzone w ramach proeksportowej polityki gospodarczej Polski są ukierunkowane nie tylko na tradycyjne rynki, ale również na nowe, często mało znane (np. Chiny, Indie, Korea Południowa, Turcja, ZEA).

Spis treści

1.Światowy kryzys gospodarczy wyzwaniem dla eksporterów

2.Konsekwencje światowego kryzysu gospodarczego – nowe kierunki rozwoju eksportu

3.Polscy eksporterzy w świetle badań

4.Cele prowadzenia działalności eksportowej – wskaźniki rezultatu

5.Kiedy warto rozważyć decyzję o rozpoczęciu eksportu

6.Analiza nowych rynków eksportowych (PEST )

7.Segmentacja rynków, wybór docelowego rynku eksportowego

8.Techniki poszukiwania potencjalnych importerów, źródła informacji

9.Kryteria wyboru produktów do eksportu

10.Kanały dystrybucji produktów eksportowych

11.Strategie cenowe w eksporcie

12.Strategie marketingowe w eksporcie – marketing mix

13.Promocja produktów eksportowych

14.Proces tworzenia i prowadzenia kampanii informacyjno-promocyjnej w eksporcie

15.Narzędzia marketingu i reklamy w eksporcie – ocena kanałów dystrybucji przekazów
informacyjno-promocyjnych

16.Organizowanie spotkań z importerami – zasady przygotowywania prezentacji ofert
eksportowych

17.Standardy obsługi, etykieta w biznesie międzynarodowym

18.Lista sprawdzająca poprawność kontraktu eksportowego

19.Rola instytucji otoczenia biznesu (IOB) w rozwijaniu działalności eksportowej

20.Uwagi końcowe

Inne publikacje, które mogą Cię zainteresować

Świadczenie usług w Unii Europejskiej

Poradnik

Świadczenie usług w Unii Europejskiej

Zobacz
Ryzyko walutowe w działalności małych i średnich polskich przedsiębiorstw eksportowych

Poradnik

Ryzyko walutowe w działalności małych i średnich polskich przedsiębiorstw eksportowych

Zobacz
Warunki prowadzenia handlu z zagranicą w Unii Europejskiej

Poradnik

Warunki prowadzenia handlu z zagranicą w Unii Europejskiej

Zobacz

Polecane artykuły

Kilkaset kursów online i tysiące szkoleń stacjonarnych dla Ciebie

Inne dofinansowana, które mogą Cię zainteresować