Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Prawa konsumentów w Unii Europejskiej. Praktyczny poradnik dla przedsiębiorców
Zarys najważniejszych instytucji dotyczących unijnego prawa konsumenckiego z uwzględnieniem perspektywy przedsiębiorców
Pobierz wybrany format publikacji:
Oddajemy w Państwa ręce publikację pt. „Prawa konsumentów w Unii Europejskiej. Praktyczny poradnik dla przedsiębiorców”. Stanowi on zarys najważniejszych instytucji dotyczących unijnego prawa konsumenckiego z uwzględnieniem perspektywy przedsiębiorców. Ochrona konsumentów jest swoistym zobowiązaniem przedsiębiorców do przestrzegania obowiązków dotyczących w szczególności umów zawieranych tradycyjnie lub za pośrednictwem Internetu. Przez to wiele reguł jest częstokroć odczytywanych jako pewne ograniczenia dla niczym nieograniczonej swobody działania.
Nie ulega wątpliwości, że większość transakcji i operacji handlowych zachodzi pomiędzy przedsiębiorcami a konsumentami, czyli w modelu business to consumer (B2C) i to one stanowią codzienność prowadzonej przez przedsiębiorców działalności gospodarczej. Inaczej zaś prezentują się kontrakty zawierane pomiędzy przedsiębiorcami, czyli w modelu business to business (B2B), które pośrednio również kształtują rynek i ofertę kierowaną do konsumentów. Stąd tak ważna jest znajomość, ale i przestrzeganie reguł prawa konkurencji ze szczególnym uwzględnieniem ochrony konsumentów.
Poradnik, który mają Państwo przed sobą, jest zbiorem nie tylko najważniejszych instytucji prawnych będących bazą relacji przedsiębiorców z konsumentami, ale także katalogiem szeregu rekomendacji i instrukcji, które mają być pomocne w trakcie prowadzonej działalności gospodarczej z uwzględnieniem problemów dotyczących w szczególności małych i średnich przedsiębiorców (MŚP).
Niniejsza publikacja zawiera informacje na temat obowiązków wobec konsumenta oraz szereg odpowiedzi na pytania związane z konsekwencjami naruszenia prawa konsumenckiego, odpowiedzialności cywilnej, administracyjnoprawnej i karnej, praw oraz obowiązków na etapie postępowań przed organami państwa i sądami, także w relacjach z innymi przedsiębiorcami.
Zachęcamy do lektury, a także podzielenie się z nami Państwa opinią.
Kancelaria Traple Konarski Podrecki i Wspólnicy
Spis treści
Wstęp
Ochrona konsumentów „w internecie”
Ochrona konsumentów w sprzedaży tradycyjnej
Odpowiedzialność
Czy potrzebna jest silniejsza ochrona konsumentów w kontekście new deal?
Słownik pojęć
Akty prawne
Inne publikacje, które mogą Cię zainteresować