Skip navigation

17 stycznia 2020

Kurs Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów (PKPiR)

Udostępnij

Jeśli prowadzenie ewidencji w firmie wydaje Ci się czarną magią, zobacz, jak je poskromić. Akademia PARP zaprasza na bezpłatny kurs on-line Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów (PKIPiR).

Po ukończeniu kursu: z łatwością dokonasz wpisów w księdze przychodów i rozchodów, samodzielnie poprowadzisz ewidencje towarzyszące księdze, określisz przychody i koszty ich uzyskania, ustalisz dochód lub stratę podatkową. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółową ofertą Akademii PARP.

Cena: bezpłatny

Rodzaj kursu: online

Kategoria kursu: finanse

Czas trwania kursu: 5 godz.

Dokument po ukończeniu: Certyfikat ukończenia kursu

Zapisy otwarte. Przejdź do kursu.

Dla kogo kurs PKPiR?

Kurs skierowany jest do osób, które chcą prowadzić Księgę Przychodów i Rozchodów oraz dla wszystkich innych zainteresowanych zdobyciem wiedzy z obszaru finansów.

Czego się nauczysz na kursie Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów?

  • Uzyskasz aktualną wiedzę o prowadzeniu podatkowej księgi przychodów i rozchodów (PKPiR) i jej wykorzystaniu do prawidłowego ustalania dochodu (straty podatkowej) oraz zdobędziesz umiejętności samodzielnego prowadzenia tej ewidencji.
  • Uzyskasz wiedzę o budowie i zasadach funkcjonowania PKPiR oraz nabędziesz umiejętności samodzielnego dokonywania w niej zapisów.
  • Zdobędziesz wiedzę o dodatkowych ewidencjach występujących przy prowadzeniu PKPiR oraz nabędziesz umiejętności samodzielnego ich prowadzenia.
  • Uzyskasz wiedzę o typowych i nietypowych przychodach i kosztach ich uzyskania w kontekście ustalania dochodu (straty podatkowej) na potrzeby podatku PIT oraz nabędziesz umiejętności ustalania dochodu (straty podatkowej) za okresy miesięczne i roczne.
  • Zdobędziesz wiedzę o możliwościach wykorzystania informacji z PKPiR do oceny funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz nabędziesz umiejętności samodzielnego przeprowadzania uproszczonych analiz na bazie podatkowej księgi przychodów i rozchodów.

Program kursu PKPiR

1. Budowa i prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów

1.1. Księgi rachunkowe
1.2. Ewidencje ustalające dochód: PKPiR
1.3. Podmioty prowadzące PKPiR
1.4. Obligatoryjny wzór PKPiR
1.5. PKPiR: część opisowa, część przychodowa
1.6. Część kosztowa PKPiR, metody ewidencji kosztów
1.7. Metody ewidencji, wyjątki, część informacyjna
1.8. Zapisy w PKPiR
1.9. Organizacja prowadzenia PKPiR

2. Dodatkowe ewidencje przy prowadzeniu PKPiR

2.1. Ewidencja środków trwałych
2.2. Amortyzacja i inne zapisy
2.3. Ewidencja – wartości niematerialne i prawne
2.4. Ewidencja wyposażenia
2.5. Ewidencje na potrzeby podatku VAT
2.6. Jednolity Plik Kontrolny
2.7. Pozostałe ewidencje

3. Ustalanie dochodu (straty podatkowej) za pomocą PKPiR

3.1. Spis z natury przy PKPiR
3.2. Ustalanie kosztów uzyskania przychodu
3.3. Ustalanie przychodu
3.4. Ustalanie dochodu (straty podatkowej)

Przejdź do kursu

Akademia jest prowadzona w ramach Centrum Rozwoju MŚP – projektu PARP, który skupia się na działaniach związanych z „miękkim wsparciem” dla przedsiębiorców.

Zobacz więcej podobnych artykułów