17 stycznia 2020
Kurs Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów (PKPiR)
Udostępnij
Jeśli prowadzenie ewidencji w firmie wydaje Ci się czarną magią, zobacz, jak je poskromić. Akademia PARP zaprasza na bezpłatny kurs on-line Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów (PKIPiR).
Po ukończeniu kursu: z łatwością dokonasz wpisów w księdze przychodów i rozchodów, samodzielnie poprowadzisz ewidencje towarzyszące księdze, określisz przychody i koszty ich uzyskania, ustalisz dochód lub stratę podatkową. Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółową ofertą Akademii PARP.
Cena: bezpłatny
Rodzaj kursu: online
Kategoria kursu: finanse
Czas trwania kursu: 5 godz.
Dokument po ukończeniu: Certyfikat ukończenia kursu
Zapisy otwarte. Przejdź do kursu.
Dla kogo kurs PKPiR?
Kurs skierowany jest do osób, które chcą prowadzić Księgę Przychodów i Rozchodów oraz dla wszystkich innych zainteresowanych zdobyciem wiedzy z obszaru finansów.
Czego się nauczysz na kursie Podatkowa Księga Przychodów i Rozchodów?
- Uzyskasz aktualną wiedzę o prowadzeniu podatkowej księgi przychodów i rozchodów (PKPiR) i jej wykorzystaniu do prawidłowego ustalania dochodu (straty podatkowej) oraz zdobędziesz umiejętności samodzielnego prowadzenia tej ewidencji.
- Uzyskasz wiedzę o budowie i zasadach funkcjonowania PKPiR oraz nabędziesz umiejętności samodzielnego dokonywania w niej zapisów.
- Zdobędziesz wiedzę o dodatkowych ewidencjach występujących przy prowadzeniu PKPiR oraz nabędziesz umiejętności samodzielnego ich prowadzenia.
- Uzyskasz wiedzę o typowych i nietypowych przychodach i kosztach ich uzyskania w kontekście ustalania dochodu (straty podatkowej) na potrzeby podatku PIT oraz nabędziesz umiejętności ustalania dochodu (straty podatkowej) za okresy miesięczne i roczne.
- Zdobędziesz wiedzę o możliwościach wykorzystania informacji z PKPiR do oceny funkcjonowania przedsiębiorstwa oraz nabędziesz umiejętności samodzielnego przeprowadzania uproszczonych analiz na bazie podatkowej księgi przychodów i rozchodów.
Program kursu PKPiR
1. Budowa i prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów
1.1. Księgi rachunkowe
1.2. Ewidencje ustalające dochód: PKPiR
1.3. Podmioty prowadzące PKPiR
1.4. Obligatoryjny wzór PKPiR
1.5. PKPiR: część opisowa, część przychodowa
1.6. Część kosztowa PKPiR, metody ewidencji kosztów
1.7. Metody ewidencji, wyjątki, część informacyjna
1.8. Zapisy w PKPiR
1.9. Organizacja prowadzenia PKPiR
2. Dodatkowe ewidencje przy prowadzeniu PKPiR
2.1. Ewidencja środków trwałych
2.2. Amortyzacja i inne zapisy
2.3. Ewidencja – wartości niematerialne i prawne
2.4. Ewidencja wyposażenia
2.5. Ewidencje na potrzeby podatku VAT
2.6. Jednolity Plik Kontrolny
2.7. Pozostałe ewidencje
3. Ustalanie dochodu (straty podatkowej) za pomocą PKPiR
3.1. Spis z natury przy PKPiR
3.2. Ustalanie kosztów uzyskania przychodu
3.3. Ustalanie przychodu
3.4. Ustalanie dochodu (straty podatkowej)
Akademia jest prowadzona w ramach Centrum Rozwoju MŚP – projektu PARP, który skupia się na działaniach związanych z „miękkim wsparciem” dla przedsiębiorców.