Udzielamy informacji o programach pomocowych realizowanych przez PARP.
Mapy poznawcze i strategie polskich firm
Pobierz wybrany format publikacji:
Polskie firmy stoją przed szeregiem wyzwań: wiele z nich odczuwa konsekwencje spowolnienia gospodarczego i obserwuje postępująca dynamikę zmian w otoczeniu społeczno-gospodarczym. W tej sytuacji dla jednych konieczna okazuje się zmiana sposobu działania, inni jednak odnoszą sukcesy, podążając konsekwentnie obraną wcześniej drogą.
- Co sprawiła, że niektóre firmy – pomimo kryzysu – odnoszą sukcesy?
- Jakie decyzje ich szefów okazały się kluczowe?
- Czy istnieje coś takiego jak gen sukcesu przedsiębiorcy?
- Jakie strategie wybierają polskie firmy?
- Które strategie polskich przedsiębiorstw są skuteczne?
Odpowiedź na powyższe pytania, jak również identyfikacja czynników wpływających na wybory dokonywane przez szefów firm i ich nastroje związane z przyszłością firmy znajdą Państwo w dalszej części raportu Mapy poznawcze i strategie polskich firm.
Badanie zrealizowano na przełomie roku 2013/14 w ramach projektu PARP Panel Polskich Przedsiębiorstw we współpracy z profesorem Krzysztofem Obłojem.
Spis treści
NAJWAŻNIEJSZE WYNIKI
OPIS SZCZEGÓŁOWYCH WYNIKÓW BADANIA
PRZEDSIĘBIORCY O PRZYSZŁOŚCI
PRZEDSIĘBIORCY O KONKURENCJI
PRZEDSIĘBIORCY O SUKCESIE
MAPY POZNAWCZE
PROAKTYWNOŚĆ, RUTYNIZACJA, OPTYMIZM
ORIENTACJA PRZEDSIĘBIORCZA FIRM
ODCZUWANIE KRYZYSU GOSPODARCZEGO
OFENSYWNOŚĆ STRATEGII FIRMY W CZASIE KRYZYSU
OFENSYWNE STRATEGIE FIRMY NA PRZYSZŁOŚĆ
DĄŻENIE DO UMIĘDZYNARODOWIENIA
METODOLOGIA BADANIA
OPIS BADANEJ PRÓBY
SPOSÓB ANALIZY I PREZENTACJI WYNIKÓW
Inne publikacje, które mogą Cię zainteresować